ePay logo

Vilkår

Generelle forretningsvilkår for ePay

Nedenfor finner du forretningsvilkårene for ePays betalingsgateway. Har du spørsmål, er du velkommen til å kontakte oss på e-post eller telefon.

1. Avtalen

1.1 Avtale med ePay

Disse vilkårene gjelder for kundens bruk av ePays betalingssystem. Systemet eies og drives av ePay ApS, Lansen 19, 9230 Svenstrup J, org.nr. 44307499 (heretter "ePay").

Kunden får gjennom avtalen mulighet til å motta onlinebetalinger via sin nettside.

Hvilke betalingsmidler og eventuelle tilleggstjenester fra ePay kunden ønsker, velges ved bestilling på ePays nettside og fremgår av ordrebekreftelsen, inkludert etableringsgebyr og månedlige priser.

1.2 Innløsningsavtale

Kunden må inngå egen avtale med innløser for de betalingsmidler kunden vil bruke. ePay kan ikke sette løsningen i drift før slike avtaler foreligger. ePay kan veilede om søknad, men kan ikke søke på kundens vegne. Å få innløsningsavtale er kundens ansvar og kostnad. Avtalen med ePay gjelder uavhengig av om kunden oppnår innløsningsavtale.

1.3 Ytterligere tjenester

Ønskes flere tjenester fra ePay, kontakt ePay. Priser står på nettsiden. Enkelte tilleggstjenester krever ny innløsningsavtale. For tjenester som kjøpes senere inngås eget tillegg.

2. Tjenesten

2.1 Mottak av betaling på kundens nettside

Med ePays betalingssystem kan kundens kunder betale online på kundens nettside. ePay stiller teknisk gateway for valgte betalingsmidler og leverer eventuelle tilleggstjenester. Oversikt finnes på epay.no.

Utbetaling til kunden skjer etter kundens innløsningsavtale med aktuell innløser. ePay har ikke ansvar for denne delen.

2.2 Domene(r)

Tilgang til systemet skal kun skje fra domener som omfattes av avtalen. Kunden registrerer eller endrer domene via innlogging. Med mindre annet er avtalt, omfatter avtalen ett domene. Flere domener innebærer ekstra månedsgebyr per domene.

2.3 Kode og skript

Kunden implementerer selv nødvendig kode. Teknisk dokumentasjon finnes på docs.epay.eu. Bistand fra ePay skjer etter avtale og gjeldende timepris.

2.4 Statistikk

Kunden får tilgang til ePays statistikk via innlogging på epay.no. Valutakurser hentes daglig fra Danmarks Nationalbank og er veiledende.

3. Drift

3.1 Oppetid

ePay tilstreber høy oppetid, men kan ikke garantere bestemt nivå. Målt per måned ligger oppetid vanligvis rundt 99,9 %. Vedlikehold skjer løpende, helst mellom 01.00 og 04.00. Kunden varsles normalt via servicemail.

4. Sikkerhet

4.1 Kryptering

All overføring og lagring av kortdata skjer kryptert. ePay bruker SSL-sertifikat fra GlobalSign. Gyldighet kan verifiseres på epay.no.

4.2 Backup

Daglig sikkerhetskopi av alle systemer etter VISA/Mastercards PCI-krav. Ved datatap som skyldes ePay, hjelper ePay med gjenoppretting fra siste fungerende backup. For øvrig ingen erstatning. Ved datatap utenfor ePays kontroll kan bistand gis mot vederlag. Kunden bør selv ta backup.

4.3 Passord

Kunden tildeles brukernavn og passord for administrasjon og skal holde dem hemmelige. Mistanke om kompromittering skal meldes umiddelbart. ePay kan stille lengde og kompleksitetskrav og kreve passordendring.

4.4 Antivirus

Alle ePays servere har oppdatert antivirus. Kunden bør sikre egne maskiner. Ved gjentatt virus fra kunden kan ePay bryte forbindelsen og kreve oppdatert beskyttelse.

4.5 Sikkerhetskontroll

ePays IT-systemer er PCI-sertifisert av VISA/Mastercard og revideres årlig. Kvartalsvis skanning av servere og nettverk for å hindre uautorisert inntrenging.

4.6 Misbruk m.v.

ePay forsøker å hindre misbruk, men kan ikke garantere at det ikke skjer. Mistanke om misbruk eller inntrenging skal straks meldes. Ved brudd på regler eller misbruk kan ePay uten varsel stanse bruk eller tilgang fra berørt domene.

4.7 Videresending av kortdata

Kunden kan ikke videresende kortdata til egne eller tredjeparts servere uten PCI-sertifisering. Oppdages dette, stoppes tilgangen til tjenestene inntil etterlevelse er dokumentert. ePay kan informere relevante myndigheter, innløsere og andre aktører.

5. Lovlighet m.v.

ePay følger gjeldende lov, innløserkrav og PCI-standarden. Kunden skal følge lov, innløserens vilkår og PCI-krav for betalingsmottakere. Kunden er selv ansvarlig for lovlig bruk og innhold og holder ePay skadesløs ved krav. ePay kan stoppe tjenesten uten varsel ved slike forhold.

6. Priser og betaling

6.1 Pris

Gjeldende priser fremgår av epay.no og ordrebekreftelsen. Alle priser ekskl. mva. ePay kan endre priser med 3 måneders varsel på e-post. Kunden kan da si opp med 1 måneds varsel til utløpet av ePays varsel. Uteblir oppsigelse, gjelder nye priser.

6.2 Fakturering

Forskuddsfakturering per abonnementsperiode. Første faktura inkluderer etablering og avtalte tjenester. Faktura sendes på e-post og finnes i administrasjonen. Alternativ faktureringsmåte kan velges og kan ha gebyr.

6.3 Betalingsbetingelser

Forfall 8 dager fra fakturadato. Betaling av etablering eller fornyelse kan skje på ePays nettsted med Visa/Dankort, Visa, Visa Electron eller MasterCard. Automatisk korttrekk kan aktiveres. Transaksjonsgebyr for onlinebetaling tilkommer. Ved sen betaling beregnes 1,5 % rente per påbegynt måned. Purregebyr DKK 100 per purring. Ved fortsatt manglende betaling 7 dager etter første purring eller ved inkasso kan ePay stenge tjenesten til fullt oppgjør inklusive kostnader.

7. Support og kommunikasjon

7.1 Kontakt med ePay

Svar finnes på epay.no. Ellers kontakt via e-post, chat eller telefon (opplysninger på epay.no). Telefonsupport om abonnement og løsning er gratis. Support utenfor omfang faktureres etter gjeldende timepris etter forhåndsvarsel. Regnskap: invoice@epay.dk. Spørsmål om kundenes betalinger og utbetalinger må rettes til innløser.

7.2 Kontakt med kunden

Kunden skal holde ePay oppdatert om adresse, e-post m.m. Minst én e-postadresse må overvåkes, og e-post fra ePay må tillates i spamfilter. Ulike kontaktpersoner kan settes via innlogging. Kunden aksepterer informasjons-e-post om endringer og nyheter, som kan avmeldes skriftlig eller via nettsiden.

8. Rettigheter

ePay har alle rettigheter, inkludert opphavsrett, til kode og materiale. Kunden får tidsbegrenset, ikke-eksklusiv bruksrett innenfor avtalens rammer. Bruksretten er betinget av rettidig betaling. Inngrep anses som vesentlig mislighold.

9. Ansvar

Partene er ansvarlige etter dansk rett. ePays ansvar er begrenset til vederlaget kunden har betalt de siste 12 månedene før skaden, og omfatter ikke indirekte tap, data- eller følgeskader. Produktansvar begrenses så langt ufravikelig lov tillater.

10. Force majeure

Ingen part er ansvarlig ved manglende oppfyllelse på grunn av force majeure, inkludert krig, naturkatastrofer, streik, brann, flom, handelsrestriksjoner, virus eller hackerangrep, kommunikasjonsfeil, strømbrudd, underleverandørers force majeure eller andre uforutsette hendelser som ikke med rimelige tiltak kunne forhindres.

11. Avtalens ikrafttredelse og opphør

11.1 Ikrafttredelse

Avtalen trer i kraft ved inngåelse og løper til abonnementsperiodens utløp. Abonnementet aktiveres først når ePay har mottatt innløsningsavtalen, senest 60 dager etter inngåelse. Med mindre annet er avtalt, er perioden 12 måneder. Dersom kortere periode er avtalt og ePay har måttet purre mer enn én gang, kan fremtidige perioder ikke avtales kortere enn 12 måneder.

11.2 Automatisk fornyelse

Hvis avtalen ikke er sagt opp etter 11.3, fornyes abonnementet automatisk ved periodens utløp.

11.3 Oppsigelse

Hver part kan si opp skriftlig med 1 måneds varsel til periodens utløp. Kunden kan si opp via innlogging under "Faktura" eller skriftlig. Bekreftelse sendes på e-post.

11.4 Heving

Vesentlig mislighold som ikke er rettet innen 14 dager etter skriftlig påkrav gir rett til å heve for fremtiden. Manglende eller forsinket betaling anses som vesentlig mislighold.

11.5 Angrerett

Som næringsdrivende har kunden ingen angrerett.

12. Konfidensialitet og persondata

12.1 Konfidensialitet

Partene skal holde konfidensiell all informasjon om den andre parten og dette avtalets innhold.

12.2 Persondata

Ved behandling av personopplysninger for kunden handler ePay og eventuelle underleverandører kun etter kundens instruks. ePay iverksetter nødvendige tekniske og organisatoriske tiltak. Kunden aksepterer ePays standard databehandleravtale på epay.no. På forespørsel gir ePay nødvendig informasjon for kontroll. Kunden bærer kostnadene.

12.3 Konkurrerende virksomhet

Kunden kan ikke bruke ePays tjenester til konkurrerende virksomhet uten særskilt avtale. Ingenting hindrer ePay ApS i å drive virksomhet som konkurrerer med kunden.

13. Overdragelse

Kunden kan ikke overføre rettigheter og forpliktelser uten ePays skriftlige samtykke. ePay kan helt eller delvis overføre sine rettigheter og forpliktelser.

14. Endringer

ePay kan når som helst endre spesifikasjoner, sikkerhetsregler og retningslinjer når det anses nødvendig. Endringer varsles på nettsiden og via service-e-post. ePay vil forsøke å gi frist, men kan ikke garantere. Vilkårene kan endres med 3 måneders varsel. Ved endringer til ulempe kan kunden si opp med 1 måneds varsel til utløpet av ePays varsel. Uteblir oppsigelse, gjelder nye vilkår.

15. Tvister

Tvister avgjøres etter dansk rett - med unntak av reglene om lovvalg og verneting - ved ePays til enhver tid gjeldende verneting i Danmark.

Gjennomfør din første testbetaling på bare noen minutter.
Prøv ePay gratis og kom i gang med én gang.
Slik kommer du i gang